Nowy tomik wierszy "Jesienią zakochani"

Adam Gabriel Grzelązka - "Jesienią zakochani" Kraków 2017 wyd. Miniatura
"Jesienią zakochani"

Wydawnictwo Miniatura
Kraków 2017
wyd. I
Oprawa twarda płócienna
Książka szyta
Ilustracje: Aleksandrer Gierymski
Format: 210 x 150 mm
str. 96

ISBN 978-83-8052-314-2

To zawsze radość wielka dla twórcy, gdy jego książka pojawia się drukiem. W każdym bądź razie ja cieszę się niezmiernie. To drugi tomik z moimi wierszami. Długo na niego czekałem. Poprzednia, „Krok po kroku”, ukazała się drukiem w roku 2011. Kolejna dziś przyszła właśnie kurierem wprost z wydawnictwa.

Tomik ten składałem zresztą w tymżesz wydawnictwie kilka już lat temu. Jakoś jednak wtedy nie doszło do zawarcia jakiejkolwiek umowy. Aż tu nagle, tuż przed Sylwestrem minionego roku 2016, dostaję mail. W nim propozycja. „Panie Adamie, chcielibyśmy wydać”. Od słowa do słowa doszliśmy do porozumienia i na początku roku 2017 przyszła korekta. Przejrzałem, poprawiłem kilka znalezionych błędów. Niewiele, bo staram się zawsze bardzo uważnie przygotować tekst, który ma iść do druku. Tym bardziej coś, co ma być docelowo tomikiem poezji. Coś takiego nie powstaje przecież w jeden dzień. Proces układania książki poetyckiej jest dość długi. nie przesadnie, ale nieco to trwa. Przynajmniej w moim przypadku.

Najpierw robię z grubsza przegląd wierszy i wybieram to i owo. Potem układam to w pewne tematyczne całości. Piszę różnorodną poezję od patriotycznej, przez refleksyjną po religijną. Gdy mam już zarys tych części, zaczynam każdą z nich układać z osobna tak, by tworzyły jakaś jedność i aby wnosiły sobą jakąś opowieść. Coś czasem odejmuję, coś dokładam, coś wymieniam. Na końcu komponuję całą książkę. I znów przeglądam.

Na każdym z tych etapów wiersze są czytane i poprawiane nieustannie. Czasem wcale, czasem niewiele, a niekiedy całkiem spore wnoszę poprawki. Ostatecznie powstaje książka, w której oczywiście mogą zdarzyć się jakieś błędy, ale z pewnością nie ma ich nazbyt wielu. Dzięki temu wydawnictwo nie ma z tekstem za wiele do roboty i może zająć się komponowaniem docelowej książki do druku.

Ledwo minął miesiąc od podpisania umowy, a do moich drzwi zapukał kurier. Paczkę odebrałem, pokwitowałem i dalejże do jej rozpakowywania. Nie ma to jak zapach świeżo wydrukowanej książki.
Swoją drogą, ciekawe kiedy książka pojawi się w księgarniach i w jak wielu.

* * *

Na miel stu stronach znajdziemy ponad czterdzieści wierszy zgrupowanych w czterech częściach książki. na zakończenie czeka nas poemat dedykowany, podobnie jak cała książka, mojej teściowej.
Co znajdziemy w tomiku? Otwierają go wiersze patriotyczne. Jest nieco wierszy refleksyjnych oraz garść poezji religijnej. Nie brakuje oczywiście wierszy jesiennych. To one nadały temu tomikowi taki, a nie inny tytuł. To one są sercem tej książki poetyckiej. mam nadzieję, że każdy znajdzie dla coś siebie.

Pozostaje mi życzyć przyjemnej lektury.

Modlitwa poety






od buntu słowa
co chce na przekór
         wybaw mnie Panie

od niewiernej wiary
że niby miłość niemożliwa
         zachowaj mnie Panie

nie dozwól pisać
         przemądrzale
         że niby taki mądry ten ja

słowa podpowiadaj proste
         miłość wyrozumiałą
         serce na serce drugie
         wrażliwe i duszę
         gorącą miłością tą od Ciebie

wiarę taką na zawsze
         o sobie pamiętać
         najmniej a nie zapominać
                   o bliźnim i o Tobie

i o wiersze mądre ale proste też proszę
bo jeśli Ty w sercu wiersza nie napiszesz
na próżno tracę papier czas i atrament

* * *

Jeżeli ktoś chciałby książkę nabyć, może zakupić ją na aukcji Allegro lub za pośrednictwem systemu płatniczego PayPal. Koszt książki z autografem (i ewentualną dedykacją) wynosi 45 PLN. Wysyłka listem poleconym priorytetowym na mój koszt. Książkę wysyłam najpóźniej następnego dnia roboczego.


lub

Znak akceptacji PayPal





Komentarze

Popularne posty