Żuczek majowy



Panie Literacie
bo ja do Pana z taką sprawą
ja pokornie proszę
niech Pan chwilę mnie posłucha
bo widzi Pan

  ale zaraz zaraz
  po kolei
  pozwoli Pan
  że ja się Panu przedstawię

              Żuczek Majowy jestem
              nie słyszał Pan
              doprawdy jak Pan mógł
              co Pan sobie wyobraża
              żeby o Żuczkach Majowych ni słowa dotąd
                          ale cóż się zdarza

a tak tak
już do rzeczy zmierzam
wyłuszczam o co mi idzie
i czemu ja Pana niepokoję
o Przenajwspanialszy Panie Literacie

bo widzi Pan
ja Majowy Żuczek
sam Pan zresztą widzi
  mały niepozorny nieznany
  każdy mnie mija
  nikt nie zauważa
              słowem ignorują mnie wszyscy

a ja proszę Pana
ja mam aspiracje
ja chciałbym i w ogóle
ja mam potencjał
ja mam odwagę na miarę swą małą
ja gdybym mógł tobym dokonał
ja gdyby mnie pozwolono tobym jeszcze niejedno

a Pan
Pan to tęga głowa
Panu słowa z rękawa się sypią
Pan wystarczy ręką skinie
a już są już się łaszą

a ja
cóż ja biedny Żuczek Majowy
  któż mnie zauważy
  kto głos mój
  kto uwagę na mnie
  komu ja potrzebny tak w ogóle

ale jeśli Pan byłby Łaskawy
ja chciałbym Sławy zaznać choć odrobinę
gdyby Pan zechciał
słów o mnie kilka
tak żeby o mnie świat cały
i żebym ja dla potomności
a wiedza o mnie pod strzechy
a pamięć przez wieki brzmiała chwałą

proszę
pokornie proszę Pana Literata
niech Pan da się skusić
niech Pan napisze
  im na przekór
  i w oczy im rzuci
niech Pan mnie opisze
niech wyda Pan to drukiem
  żeby nie zginęło
  żeby wiedzieli
              że Żuczek Majowy
              że to ważna sprawa
              kto wie czy nie od innych ważniejsza

bo przecież jak świat światem
zawsze są niepokoje
co dzień giną niewinni ludzie
wojna nie ustaje od pokoleń
każdy chce tylko żeby sensacja
żeby się działo
żeby na złych wieściach zarobić

  a ja co
  Żuczek Majowy
  to niby pryszcz
              o nie proszę Pana
              o mnie milczeć nie wypada
              ja zbyć się nie pozwolę
              o mnie mówić trzeba mieć odwagę
                          bo ja jestem
                          ja nie przeminę
                          ja jeszcze zasłynę

jeśli tylko Pan zechce
Słowo o Żuczku Majowym
  i najlepiej żeby to zaraz dali w Gazecie
  i niech Pan koniecznie się postara
  niech się upiera i postawi na swoim
              żeby o mnie na pierwszej stronie
              żeby Wiadomość Dnia Najważniejsza to była

Żuczek
Żuczek Majowy
Niech Żyje
  niech je
  niech śpi
  niech tyje
              niech chwilę zazna sławy
              niech posłyszy fanfary dalekie
              niech wpadnie w oko
              jeśli uśmiechu nie wywoła
              kością niech stanie w gardle
              okruchem w oku
              drzazgą w stopie

byleby już nikt
ale to nikt
nie śmiał ignorować
nie śmiał się naśmiewać
z takiego jak on

Żuczka Majowego
majowej oczu rozkoszy
słodyczy serca

Komentarze

Popularne posty