Czytelniku mój drogi

Fot. Adam Grzelązka

Czytelniku mój drogi


1994-01-16
Łódź



Coś łaskawie zajrzeć
raczył w tę księgę
do wierszy moich
miej proszę wyrozumienie
do Muzy co
bardzo jest leniwa
i nie zawsze jej starczało
sił weny i ochoty
by wznieść się na szczyt
orlim lotem by stamtąd
mieć widok uroczy
na całej poezji krainę

Nie sądź za ostro
i nie poddawaj się
bo jeśli wiersz Cię nudzi
jeśli mówisz: słaby miernota –
zważ żeś pewnie
na mój natrafił
twór najgorszy
albo i też co bardziej prawdopodobne
wyobraźni Ci po prostu nie staje
i mego nie doceniasz Geniuszu

Więc dalej czytaj w zapale
mej Muzy poznając dzieła
i nie przestawaj na zachwycie
lecz za me wiersze wspaniałe
pod same wychwalaj niebiosa
a jeśli dziewczęciem jesteś
przecudnej urody to nie zwlekaj
lecz rzuć się w me ramiona i
uściskaj mnie gorąco
całusem wyrażając wdzięczność swoją
za wiersze piękne moje

A jeśli księgę przeczytasz całą
i ni iskry nie wykrzeszesz
w sobie żadnego zauroczenia
obyś się lepiej
nie pchał na ten świat Nieszczęśliwcze
obyś się nigdy nie narodził Pokrako
nie wiesz bowiem
czym jest Poezja
i co to Poeta Wieszczy
– czyli JA!!!

Komentarze

Popularne posty